Veelgestelde vragen

1 Bestellen

1.1 Hebben jullie een fysieke winkel?
Fishermanspants.nl is een online shop, je kunt dus bij ons alleen online bestellen er is geen fysieke winkel.

2 Ruilen en retourneren

2.1 Hoe kan ik iets retourneren?

Het kan altijd voorkomen dat je een deel of je gehele bestelling retour wilt sturen. Dat is bij Fishermanspants.nl geen enkel probleem! Stuur binnen 14 dagen een e-mail ([email protected]) met daarin je ordernummer, waarin je aangeeft dat je wilt ruilen/retourneren.
Vul het herroepingsformulier in en stuur je artikel(en) retour. Je ontvangt snel, maar in ieder geval binnen 14 dagen je aankoopbedrag retour.
Ik kan het herroepingsformulier niet uitprinten
Dan kun je de gegevens op een briefje schrijven en toevoegen aan je retour.
Krijg ik de verzendkosten terug?
Als je je hele bestelling retourneert krijg je je hele aankoopbedrag, dus ook de verzendkosten, retour.
Zijn er kosten verbonden aan retourneren?
Ja, het terugzenden is voor eigen rekening. 
Hebben jullie een antwoordnummer?
Nee

Volg dit stappenplan om je pakket op de juiste manier retour te sturen:
Stap 1 >
Doe de artikelen voor zover mogelijk in de originele verpakking. Zorg dat de originele kaartjes van de producten niet zijn verwijderd. 
Stap 2 > Zorg dat je hetherroepingsformulier compleet invult. Dit voeg je vervolgens toe aan je retourzending.
Stap 3 > Noteer onderstaand adres op je pakketje:

Het Fulfilmentbedrijf BV. (t.a.v. Fishermanspants.nl)

Hendrik Figeeweg 3A-1, Hal 5 

2031 BJ Haarlem

Nederland 

Stap 4 > Breng je retour naar het dichtstbijzijnde postkantoor. Je kunt je pakketje via de pakketservice of als brievenbuspost retourneren. We raden aan het pakket met een track & trace code te retourneren.
Het bedrag van je retourpakketje wordt teruggestort op de (bank)rekening, PayPal account of creditcard die je gebruikt hebt om de bestelling te plaatsen. Dit doen we zo snel mogelijk, meestal binnen 5 dagen, maar uiterlijk binnen 14 dagen. Terugstortingen via creditcard kunnen iets langer duren.

2.2 Hoe kan ik iets ruilen?

Wil je toch een andere maat of een andere kleur? Dan kun je een nieuwe order plaatsen in onze webshop. Je kunt vervolgens je aankoop retourneren. 
Heb je tijdens je eerste bestelling gebruik gemaakt van een kortingscode en werkt deze code niet meer bij je tweede (ruil)bestelling, neem dan contact met ons op via het contactformulierof via je account, vermeld hierbij je factuurnummer, dan ontvang je van ons een nieuwe code voor je nieuwe bestelling.

2.3 Wat zijn de retourvoorwaarden van Fishermanspants.nl?

Bevalt het artikel je niet, dan kun je dit binnen 14 dagen nadat je jouw order hebt ontvangen per e-mail laten weten. Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om het pakket aan ons retour te sturen. Het retour sturen is voor eigen rekening. Als je iets retour stuurt dan ben je verplicht het herroepingsformulier volledig in te vullen en bij te sluiten. 
Je ontvangt het aankoopbedrag binnen 14 dagen nadat je melding hebt gedaan om gebruik te willen maken van het herroepingsrecht terug. Hebben wij jouw pakket niet binnen 14 dagen nadat je melding hebt gedaan retour dan wachten wij met het terugbetalen van jouw retourzending. 
Retourpakketten kunnen wij alleen afhandelen als je het retourformulier duidelijk en volledig hebt ingevuld. Wij kunnen een retour pakket niet afhandelen als er geen factuurnummer bij ons bekend is.
Neem bij ruilen/retourneren de volgende regels in acht: 
Het artikel dient: onbeschadigd te zijn; niet gebruikt of bewerkt te zijn; voorzien te zijn van de originele ongeopende verpakking (indien van toepassing). 
Ruilen kan alleen met het volledig ingevulde herroepingsformulier ingesloten, en wanneer de labels (indien van toepassing) niet zijn verwijderd. Heb je een gratis artikel(en) ontvangen bij jouw aankoop, dan dien je dit te retourneren indien jouw orderbedrag als gevolg van de retourzending beneden de waarde komt waarbij wij jou een gratis artikel aanbieden. Ontvangen wij dit gratis artikel(en) niet retour dan zullen wij dit verrekenen met jouw retourzending. Als na ontvangst van jouw retour gestuurde artikelen blijkt dat deze niet meer door ons als nieuw kunnen worden verkocht dan is er sprake van waardevermindering. Er is sprake van waardevermindering als je meer hebt gedaan dan noodzakelijk was om de aard, de kenmerken en de werking van producten na te gaan. Er is ook sprake van waardevermindering als je een artikel retour stuurt en het artikel komt kapot of beschadigd bij ons aan. Als er sprake is van beschadiging tijdens transport dan kun je ons vragen het product aan je te retourneren zodat je het vervoersbedrijf aansprakelijk kunt stellen. Je dient in dit geval de verzendkosten hiervoor zelf te betalen. 
Bij retourneren van een of enkele artikelen bij een order welke een orderwaarde boven €100,- heeft, zullen we het totaalbedrag na retourneren van een of enkele artikelen herberekenen. Komt het totale orderbedrag dan onder €100,- uit, dan zullen er bezorgkosten worden berekend. We zullen deze bezorgkosten verrekenen met het door jou geretourneerde artikel. Indien het pakket door foutief invoeren van adresgegeven retour komt zullen de verzendkosten van het opnieuw toezenden voor jouw rekening komen. Je kunt in dit geval bij retourneren van jouw order de tweede gemaakte verzendkosten niet retour krijgen. 
Heb je een kortingscode gebruikt en worden er artikelen geretourneerd dan zal de korting vervallen of worden aangepast. Wij rekenen geen administratiekosten.

2.4 Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Zodra het pakket bij ons retour is gekomen, wordt het verwerkt. Binnen 2 à 3 dagen krijg je een retourmelding.
Het bedrag van je retour pakketje wordt teruggestort op de (bank)rekening, PayPal account of Creditcard die je gebruikt hebt om de bestelling te plaatsen. Dit doen we zo snel mogelijk, meestal binnen 5 dagen, maar uiterlijk binnen 14 dagen. Terugstortingen via Creditcard kunnen iets langer duren.

3 Bezorgen

3.1 Wat zijn de bezorg/verzendkosten

Wij hanteren een tarief van €5,99 voor alle pakketten van 0 tot 20 kg binnen Nederland. Voor pakketten tot 30 kg naar België en Duitsland is het €6,95. 
Voor verzend/bezorgkosten die niet binnen deze categorie vallen zullen wij je contacten en onderling een bezorgprijs afspreken.

3.2 Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Bestel je voor 18:00 uur, dan wordt je pakket nog dezelfde dag (weekend en feestdagen uitgesloten) verzonden. 99% van de PostNL pakketjes wordt de volgende dag bezorgd. Een brievenbus pakketje kan er in uitzonderlijke gevallen wel eens 2 of 3 dagen over doen. Meestal ontvang je jouw pakket dus de volgende dag, maar wij hebben geen invloed op de bezorging van PostNL. 

3.3 Wat zijn jullie verzendmethoden?

Wij verzenden standaard met PostNL. Hierbij kun je kiezen uit 2 verschillende verzendmethoden:

  • Bezorgd thuis of op het werk, pakketpost €5,99
  • Handtekening + alleen huisadres €5,99

3.4 Hoe volg ik mijn pakket?

Wil je weten waar je bestelling op dit moment is? Bekijk het met de track & trace link die je hebt ontvangen nadat je jouw bestelling hebt geplaatst. Pakketjes op werkdagen vóór 18:00 besteld, worden zelfde dag verzonden. Is je bestelling als pakket verzonden, dan zal het waarschijnlijk de volgende dag worden bezorgd. 

3.5 Ik heb mijn pakket niet ontvangen wat nu?

Heb je jouw pakket niet ontvangen? Check dan eerst je track & trace nummer. Deze heb je per e-mail van ons ontvangen. Hier kun je zien of het pakket al bij PostNL is aangeboden of niet. 
De 2e dag nog niets ontvangen? Check je huisgenootjes, familieleden en/of buren. Wacht nog één dag af...
Na 3 dagen nog steeds niet ontvangen? Neem contact met ons op. Wacht hiermee niet langer dan 4 dagen.
Helaas hebben wij geen invloed op de bezorging van PostNL....maar...we lossen het zo snel mogelijk voor je op!

4 Betalen & kortingscode

4.1 Hoe kan ik betalen?

Bij Fishermanspants.nl kun je eenvoudig betalen zoals jij dat graag wilt met de onderstaande betaalmethoden:

iDEAL
Met iDEAL betaal je snel, vertrouwd en veilig je Fishermanspants.nl bestelling

Creditcard
Je kunt bij ons met de meest gangbare creditcards zoals Visa, Mastercard en American Express betalen.

Paypal
Betaal je graag snel en veilig met Paypal? Bij ons kan dat. Let wel, je hebt hiervoor een Paypal account nodig.

Bancontact / Mistercash | Belfius | KBC 

Speciaal voor onze Belgische klanten hebben wij deze betaalmogelijkheden om direct en veilig een betaling te doen.

Giropay | EPS
Voor onze klanten in o.a. Duitsland bieden wij deze betaalmogelijkheden om het openstaande bedrag van de bestelling eenvoudig en veilig te voldoen.

Maestro
Klanten binnen Europa kunnen makkelijk, snel en veilig betalen met Maestro.

4.2 Hoe werkt een kortingscode?

Kortingscodes werken binnen een bepaalde termijn en hebben zodoende een begin en einddatum. Helaas is het niet mogelijk een kortingscode buiten deze termijn te gebruiken. Kortingscodes kunnen niet achteraf worden verrekend. Heb je je kortingscode vergeten in te voeren, neem dan contact met ons op via de contactpagina of jouw account. Wij zullen dan kijken hoe we je toch nog blij kunnen maken.

4.3 Mijn betaling is mislukt, wat nu?

Het kan wel eens gebeuren dat er iets mis gaat met jouw betaling. Om zeker te weten of je bestelling is doorgekomen kun je op je bankafschrift kijken of het bedrag is afgeschreven. Twijfel je toch? Neem dan contact met ons op via het contactformulier. Wij checken voor je of de betaling is gelukt. 
Is je betaling niet goed doorgekomen, dan is je bestelling ook niet geplaatst. Je kunt dan opnieuw bestellen.

5 Garantie

5.1 Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Hebben wij een verkeerd artikel geleverd? Oeps, dan is er iets niet helemaal goed gegaan tijdens het inpakken...Laat het ons weten via het contactformulier, we lossen het natuurlijk zo snel mogelijk weer op! 

5.2 Ik heb een defect item ontvangen, wat nu?

Indien je een artikel ontvangt met een defect/beschadiging, dien je dit binnen 5 dagen na ontvangst te melden. Je hebt het recht het item kosteloos om te ruilen. Het item dient compleet, in de originele verpakking, met aangehechte labels en met aankoopnota te worden geretourneerd. In specifieke gevallen kunnen wij je vragen foto"s te sturen van de beschadiging. 
Indien bij retourneren wordt geconstateerd dat het probleem door eigen schade veroorzaakt is, en/of wanneer aangehechte labels ontbreken zullen wij niet omruilen tegen een nieuw artikel.

5.3 Heb ik garantie?

Fishermanspants.nl garandeert dat de te leveren artikelen voldoen aan de op de website vermelde specificaties. Als binnen 30 dagen na levering blijkt dat de artikelen niet voldoen aan jouw eisen, dan zullen wij samen met jou proberen tot een passende oplossing te komen. Wij willen graag tevreden klanten.

5.4 Waar kan ik mijn klacht kwijt?

Heb je een klacht? Neem gerust contact met ons op, wij zullen altijd proberen een oplossing te zoeken. 

6 Sale

6.1 Hoe werkt de Sale?

Wanneer je een item hebt besteld wat daarna in de SALE komt, dan kunnen we de korting helaas niet achteraf verrekenen. Op alle SALE items gelden dezelfde voorwaarden als de gewone items, SALE items kunnen dus ook worden geretourneerd.
Heb je een SALE item besteld wat je toch wilt ruilen tegen een andere maat of een andere kleur en is de code dan niet meer geldig? Neem contact met ons op via het contactformulier of je account, je krijgt voor het opnieuw bestellen  éénmalige een nieuwe kortingscode voor dat specifieke item.

6.2 Hoe werkt jullie kortingscode?

Heb je een kortingscode? Dan kun je die gebruiken voordat je je bestelling hebt afgerond. Let op, kortingscodes kunnen niet achteraf worden berekend. 
Vaak zijn er speciale kortingscodes die alleen geldig zijn op een bepaalde dag of tijdens een bepaalde periode. Deze codes kunnen niet gebruikt worden buiten die periode.
Het is niet mogelijk meerdere kortingscodes te gebruiken. 
Heb je een kortingscode gebruikt en stuur je items retour, dan is de code vaak niet meer geldig (bijvoorbeeld: korting bij een 3=2 actie, je koopt 3 items, je stuurt er 1 retour, de korting vervalt dan op de 2 items die je behoudt).

7 Onze producten

7.1 Waar komen de producten vandaan?

Wij kopen onze artikelen zelf, zonder tussenkomt van derden, in o.a. Thailand. Wij bezoeken onze leveranciers 3 tot 4 maal per jaar. Zo weten wij waar wij kopen en waar het geld terecht komt. We kiezen de producten zelf uit, we zien waar ze gemaakt worden en kopen geen kleding die in dichte fabrieken onder erbarmelijke omstandigheden of door kinderen zijn gemaakt. Doordat wij de kleding zelf importeren en niet direct vanaf een leverancier laten versturen, zijn wij minder milieubelastend. Wij verpakken in kartonnen doosjes en gerecycled plastic.

7.2 De voorraad

Al onze producten die je in de webshop ziet, zijn direct uit voorraad leverbaar. Wij verzenden dezelfde dag (voor 21:00 besteld) of de volgende dag vanuit ons magazijn in Nederland, je hoeft dus nooit lang te wachten op je bestelling. 
Gedurende drukke periodes of bij populaire items kan het een enkele keer wel eens voorkomen dat iets uitverkocht raakt. We zullen je daarover direct informeren. Heb je een vraag over artikelen die niet meer op voorraad zijn? Dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

 

Gebruiksaanwijzing fishermanspants: